De voordelen van een portfolio management

Heb je een eigen bedrijf met veel personeel? Dan valt er natuurlijk veel te regelen. Het personeel moet namelijk goed aan het werk kunnen, maar ook projecten moeten goed worden uitgevoerd. Jammer genoeg gaan bedrijven hier vaak de fout in. Veel bedrijven vergeten namelijk goed te communiceren en plannen tijdens een project. Dit is niet handig, want plannen tijdens een project wordt sterk aangeraden. Hierom kun je kijken voor een portfolio management. Dit is erg handig om te hebben! Zo leer je namelijk communiceren en plannen tijdens een project!

Leren plannen

Veel mensen hebben er veel moeite mee. Plannen. Het is ook echt een verschrikkelijk woord. Plannen is erg moeilijk, als je het niet vaak hebt gedaan. Als je het vaker doet, merk je dat plannen een stuk makkelijker wordt, en ook nog eens leuker wordt! Omdat je een eigen bedrijf hebt met veel projecten, dien je natuurlijk ook veel te plannen. Hierdoor moet je natuurlijk goed kunnen plannen. Wil je leren plannen? Dan kun je kijken voor een project portfolio management. Deze mensen kunnen je namelijk helpen met plannen en communiceren. Hierdoor wordt het team direct sterker, en kun je genieten van een sterk werk team.

Wat doet het project portfolio management?

Het project portfolio management zorgt ervoor dat jij goed kunt plannen. Daarnaast beheren en organiseren ze lopende projecten binnen je team. Veel bedrijven hebben meerdere projecten per maand lopen. Dit biedt natuurlijk veel gedoe. Daarom kun jij dit beheersen door structuur binnen de projecten te brengen. Dit kun je doen door te leren plannen. Hierbij kan het project portfolio management helpen!

De PDCA cyclus, wat houdt dit in?

Als bedrijf kan het wel eens misgaan tijdens een project. Zo kan er iets mis gaan tijdens het plannen, maar tijdens het uitvoeren gaat er vaak wat mis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, en daarom is het belangrijk om de PDCA cyclus te volgen. Dit is een erg handig ezelsbruggetje om mee te nemen in je project. PDCA staat voor Plan, Do, Check, Act. Als eerst is het belangrijk om je project te plannen. Zorg ervoor dat je alles goed plant, zodat je in de uitvoering geen problemen kunt tegenkomen. Een planning is hierom dan ook zeker belangrijk! Na het plannen kun je beginnen met het uitvoeren van het plan. Zorg ervoor dat je alles goed uitvoert, zodat je geen problemen tegen kunt komen.

Wat doe je bij Check en Act?

Wanneer het project is uitgevoerd, blijft het altijd belangrijk om het altijd na te kijken. Zo kun je letten op fouten, maar ook op andere problemen. Dit gebeurt dan ook bij Check. Na het nakijken, beoordeel je het project. Dit kun je zelf als bedrijf doen. De punten die niet goed zijn, kun je meenemen in je volgende project. Na Check, kijk je of de laatste dingen geregeld zijn. Bij Act stuur je namelijk bij, en het is dan ook zeker belangrijk om dit te doen! Op die manier zorg je ervoor dat je in de toekomst beter presteert dan in het verleden.